Populatia Romaniei sau turma de oi?

 

Image

De curand, mi-am tot pus aceasta intrebare : daca populatia noastra este sau nu in majoritate o turma de oi ?

Recent, mi-am dat seama ca pe subiecte sensibile,

  mai ales politice , un om poate instiga sau inrai o populatie intreaga sa creada ca o bila alba este neagra. Intr-una din stirile noastre politice, am observat cum 70% din comentarii au fost scrise in urma necitirii articolului dar citirii titlului si a comentariilor. Surpriza a fost ca acel articol a diferentiat foarte bine cuvintele si a specificat cu exactitate la cine se referea numai ca nimeni nu s-a deranjat sa-l citeasca in intregime.

De aici , am venit si cu ideea de turma fiindca in domeniul politicii , ne purtam ca o turma de oi. Titlurile de la articole sunt facute pentru a iesi in evidenta dar in acelasi timp pot crea si confuzie . Asta s-a intamplat acum si drept dovada , cine a atentionat ca articolul vorbeste despre cu totul altceva nici nu a fost bagat in seama .Oamenii au continuat sa se revolte, sa vorbeasca in argoul specific si intr-o lipsa de bun simt fantastica .

Un alt exemplu foarte elocvent al acestei turme de oi este dat chiar de emisiunea X Factor si de renumitul Cheloo. Toata lumea il admira, il sustine si toti il asculta chiar daca face gafe , chiar daca nu stie sa se exprime sau daca instiga la violenta .Specific ca nu are idei rele si ca are dreptate in anumite privinte dar exprimarea lui lasa de dorit. Am cautat odata si chiar am fost surprinsa cand el a fost comparat cu Simon Cowell de la X Factor-ul American. Pai, oamenii buni Simon vorbeste intr-o engleza normala si nu foloseste cuvinte de argou chiar si atunci cand jigneste sau se enerveaza pe cand Cheloo al nostru numai in argou stie sa vorbeasca .

ARGÓU s. n. limbaj convențional folosit de un grup social restrâns (vagabonzi, delicvenți etc.) pentru a nu fi înțeleși de restul societății sau pentru a șoca.

Turma de oi o regasesti pretutindeni pe acest subiect fiindca toata lumea il idolatrizeaza pe acest om fara sa-si dea seama ca el face si un anumit rau societatii . 80% din cei care comenteaza in favoarea lui folosesc injurii si un limbaj execrabil . Printre acei 80% care comenteaza in favoarea lui exista un mic pocent de 5% care sunt deranjati de limbajul si actiunile acestui si incearca sa arate ca nu este normal cum se comporta chiar daca poate are dreptate. Ei bine, spiritul de turma revine ca acel procent de populatie Pro Cheloo care au vazut comentariul celor deranjati de atitudinea lui incep sa se rascoale ca satenii cu furci  impotriva celorlalti si sa-i considere manelisti, prosti sau tigani chiar daca ei nu fac parte din aceasta categorie. Ce ne zice asta? ca suntem inconstienti si atunci cand idolatrizam pe cineva nu suntem capabili sa vedem anumite defecte sau ca este potrivit pentru aceea functie , iar cand suntem inraiti nu mai avem abilitatea de a distinge un bine si tot ce vedem este un rau.

As dori sa-mi vad semenii cateodata cum stau un moment sa se gandeasca inainte de a face un pas sau de a spune o vorba.

3 gânduri despre „Populatia Romaniei sau turma de oi?

  1. N-are vreo treaba cu populatia Romaniei, desi comentariile alea de bun simt care mai apar din cand in cand pe-afara aici tind sa fie foarte rare.

    Ca idee, am scris pentru o vreme pe Voxpublica, fara a fi platit sau a fi sub vreun contract (am refuzat). Am abordat teme legate de perioada interbelica, de sistemul finlandez de educatie si cam orice alta tema mai putin politica actuala. Nu a existat articol in care cineva sa nu abereze ceva despre Vantu si Realitatea, desi era absolut clar ca preluam si modificam articole de pe propriul blog..

    P.S: N-am idee despre ce articol vorbesti in prima parte. Ar fi fost bun un link, dar inteleg ca incerci sa pastrezi anonimitatea?
    P.S: Si acum o observatie de troll: atentie la unele virgule 😛

    • Mersi mult pentru observatie 😀 o sa incerc sa fiu si o sa mai modific articolele pe care le postez .
      Adevarul este ca am scris ce am simtit … si pastrez anonimitatea pentru mai tarziu. Pimul articol a fost postat pe o pagina de facebook la Rol.ro si titlul fost „Ponta ! Vo fi taiate salariile, reduse cheltuielile ” .
      De acolo iti dai seama ce a iesit fiindca in articol scria ca se refera la Parlament dar nimeni nu l-a citit. Toti au citi titlul si au inteles pe dos . Cand am specificat sa citeasca articolul , mi-a zis cineva ca eu cica as tine cu Ponta si ca il sustin chiar daca pe mine nu ma interesa asta ci pur si simplu ca oamenii sa citeasca si sa inteleaga articolul cum trebuie . 🙂

Lasă un răspuns

